Pro zájemce

Kliknutím na sekci zobrazíte více informací.

Rady, na co si dát pozor při hledání vhodného zařízení
Abychom přispěli k lepší informovanosti zájemců o službu, rozhodli jsme se zveřejnit několik informací, aby jste věděli, kdy si dát pozor při výběru vhodného zařízení, když chcete umístit svého blízkého.

Zařízení, které poskytuje ubytování, stravu a 24 hodinovou péči musí být registrované podle zákona o sociálních službách (108/2006Sb.). Pokud není registrované, poskytované služby jsou protizákonné.
Chtějte vidět doklad registrace a případně i Identifikační číslo registrace. Poskytovatel, který je řádně registrovanou službou je zveřejněn v Registru poskytovatelů sociálních služeb (http://iregistr.mpsv.cz/sluzba/rozsirenevyhledavanisluzby).
Registrací Vám stát zaručuje kvalitu péče, která je kontrolována nejrůznějšími inspekcemi. Apelujeme na všechny rodinné příslušníky, umístění člena rodiny v neregistrovaném zařízení je protizákonné a hlavně nebezpečné.  Rozhodně není pravda to, že Vám zaručí vyšší kvalitu – pokud by to tak bylo, byly by registrovanou sociální službou. Rozhodně nevěřte slibům, že se na registraci pracuje a že to zabere mnoho času, není to pravda.

Ceny služeb jsou různé, ale v roce 2024 by se neměly, bez fakultativních služeb, vyšplhat nad 17,5 tisíc Kč za ubytování a stravu. Pokud ano, opět je něco v nepořádku a raději hledejte dál.

Registrované sociální službě náleží příspěvek na péči v plné výši, při nástupu uživatele do zařízení se podepisuje Oznámení o poskytovateli pomoci, které se zasílá na Úřad práce.  Pokud to poskytovatel péče chce jinak, dejte si pozor, něco není v pořádku. Úřad práce chce nejpozději do 8 dnů vědět, kde se nachází příjemce příspěvku na péči, tudíž registrovaný poskytovatel hlásí přítomnost příjemce v co nejkratším možném termínu.

V zařízení sociálních služeb by neměly být placené žádné sponzorské dary, vstupní poplatky, kauce apod. Pokud po Vás v nějakém zařízení vyžadují finanční nebo materiální dar(kauci, vstupní poplatek apod). hledejte raději dál.

Při osobní prohlídce chtějte vidět prostředí, aktivizační místnosti, pokoje. Pokud na Vás prostředí neudělá dobrý dojem, hledejte dál. Nedávejte svého blízkého tam, kde se Vy sami necítíte dobře.

Pokud si vybíráte mezi více domovy, ptejte se toho, s kým jste v kontaktu na názor na ostatní služby v okolí. Pokud ostatní domovy jen haní, opět je něco v nepořádku. Správný pracovník v sociální službě by Vám měl umět poradit jiné zařízení obdobné kvality, případně i jiné řešení Vaší situace, pokud by bylo možné.

Snad jsme Vám v rozhodování byli trochu nápomocni a přejeme mnoho štěstí při hledání zařízení, které Vám bude vyhovovat, kde bude příjemně Vám i Vašemu blízkému.

Co si vzít s sebou do zařízení
Hygienické potřeby:
  • Mýdlo (uložené v krabičce)
  • Zubní kartáček+zubní pasta
  • Sklenička/kelímek na zubní protézu+prostředky na čištění protézy
  • Hřeben nebo kartáč na vlasy
  • Sprchový gel (případně tekuté mýdlo)
  • Šampon na vlasy (případně tužidlo, lak na vlasy atd.)
  • Tělový krém
  • Nůžky na nehty
  • Holící potřeby (i ženy, pokud potřebují)
  • Krém na opalování, Panthenol
  • Papírové kapesníky
  • Vlhčené ubrousky

Další věci a potřeby jsou uvedeny v doporučeném optimálním množství, s ohledem na zdravotní stav a zvyklosti klienta.

Muži

  • 1x zimní kabát
  • 1x lehký kabát
  • 1x flísová bunda
  • 1x oteplená vesta
  • 1x čepice/klobouk (letní i zimní)
  • 1x šátek/šála
  • 1x zimní rukavice
  • 8x kapesník látkový
  • 6x noční košile/ pyžamo (spíše bavlněné)
  • 10x trenýrky, slipy
  • 3x ručník
  • 1x župan
  • 3x žínka
  • 6x bavlněné tílko
  • 6x tepláky (letní i zimní)
  • 3x kalhoty
  • 1x společenský oděv – sváteční – není myšlen oblek
  • 2x tričko s dlouhým rukávem
  • 5x bavlněné tričko s krátkým rukávem
  • 5x košile
  • 5x svetr
  • 2x mikina
  • 10x pár ponožek slabší
  • 4x pár ponožek teplé
  • 1x domácí obuv s pevnou patou a špičkou, tzv. důchodky
  • 1x vycházková obuv, letní a zimní
  • 1x flísová deka
  • Inkontinenční pomůcky, které byly předepsány lékařem

Ženy

  • 1x zimní kabát
  • 1x lehký kabát
  • 1x flisová bunda
  • 1x oteplená vesta
  • 1x čepice/klobouk (letní i zimní)
  • 1x šátek/šála
  • 1x zimní rukavice
  • 3x ručník
  • 6x kapesník látkový
  • 1x župan
  • 3x žínka
  • 6x noční košile/pyžamo (spíše bavlněné)
  • 7x spodní kalhotky
  • 6x bavlněná košilka
  • 6x tepláky/kamaše (letní i zimní)
  • 2x kalhoty
  • 2x sukně
  • 2x halenka
  • 1x společenský oděv – sváteční, nejsou myšlené večerní šaty.
  • 2x triko s dlouhým rukávem
  • 5x tričko s krátkým rukávem (spíše bavlněné)
  • 3x šatová zástěra (pokud na to je uživatelka zvyklá)
  • 5x svetr
  • 2x mikina
  • 10x pár ponožek slabší
  • 4x ponožky teplé
  • 1x domácí obuv s pevnou patou a špičkou, tzv. důchodky
  • 1x vycházková obuv (letní a zimní)
  • 1x flísová deka
  • Inkontinenční pomůčky, které byly předepsány lékařem

Veškeré oblečení je v den nástupu do Domova sepsáno sociálním pracovníkem a následně označeno speciálními šťítky na oblečení. Další ošacení, které bude přineseno v průběhu pobytu, je nutné vkládat do zeleného boxu v hale v igelitové tašce s jménem klienta. Dále, prosíme, označte přijmením i hygienické potřeby.

Do domova je možné si vzít (po dohodě se sociální pracovnicí a vedoucí přímé péče) televizor, radiopřijímač atd. Další vybavení a předměty dle Vašeho uvážení a prostorových možností, př. dekorační předměty (obrázky, porcelán, hodiny na zeď, stolní lampičku, polštářek, knížky atd.)

Často kladené otázky
Jaká je kapacita Vašeho zařízení?

Domov se zvláštním režimem Telč má kapacitu 56 klientů.

Kolik se u Vás platí ?
560 Kč/den + příspěvek na péči v přiznané výši + objednané fakultativní služby

Balíčky fakultativních služeb:

  • Základní balíček fakultativních služeb – 100 Kč / den

Obsahuje:

  • Poskytnutí druhé večeře (bude-li o ni mít klient zájem, tj. jídla nad rámec úhrady za stravování, a nad rámec rozsahu, který je stanoven v čl. VI. a dle zákona)
  • Vedení depozitní pokladny
  • Zajištění poštovních a peněžních služeb v rozsahu 1 hodiny měsíčně
  • Drobné opravy Klientových spotřebičů, kompenzačních pomůcek a nábytku
  • Užívání vlastního spotřebiče, tj. spotřeba elektrické energie pro až 2 ks spotřebičů (například rádio a TV, mobilní telefon)
  • Materiál na rukodělné činnosti v rámci aktivizačních činností
  • 5x měsíčně zprostředkování telefonického hovoru pomocí telefonu poskytovatele
  • 1x měsíčně mimořádný administrativní úkon nad rámec zákonných povinností poskytovatele
  • 1x měsíčně vyžádaný doprovod k lékaři
  • 1x měsíčně vyžádaný doprovod při vyřizování osobních záležitostí
  • 1x měsíčně vyžádaný doprovod na nákup
  • 2x měsíčně provedení nákupu zaměstnancem Poskytovatele
  • 1x měsíčně vyžádaný doprovod na individuální kulturní akce, výlet, procházku atp.
  • Zapůjčení kompenzační pomůcky dle potřeby na dobu až 30 dnů v roce (například ihned po nástupu klienta, po dobu opravy jeho pomůcky, po dobu výměny jeho pomůcky za novou atp.)

 

  • Standardní balíček fakultativních služeb – 110 Kč / den

Obsahuje:

  • Obsah základního balíčku fakultativních služeb
  • Zapůjčení chodítka nebo chodítka s kolečky a brzdou po dobu pobytu v zařízení
  • 1x ročně vyžádané stěhování klienta do jiného pokoje (dle možností Poskytovatele)
  • Vyžádané fotokopie, tisk na tiskárně v rozsahu až do 100 str. za měsíc

 

  • Prémiový balíček fakultativních služeb – 120 Kč / den

Obsahuje:

  • Obsah standardního balíčku fakultativních služeb
  • Zapůjčení mechanického invalidního vozíku po dobu pobytu v zařízení
  • 4x ročně vyžádané stěhování klienta do jiného pokoje (dle možností Poskytovatele)
  • Označení oděvů
  • Revize elektrických zařízení ve vlastnictví klientů nebo jejich rodinných příslušníků
  • Užívání vlastního počítače (spotřeba energie)
  • Pořádání oslavy pro Klienta v zařízení (zajištění prostoru + služby personálu) (rozsah 2-3 h)

Jak probíhá úhrada za služby?
Pokud má klient zřízen bankovní účet, tak lze platit převodem na účet poskytovatele vždy do 15. dne v měsíci.

Pokud klientovi chodí důchod složenkou do zařízení, je mu uschováno 15% z důchodu jako kapesné na depozitní účet. Pokud důchod nestačí na úhradu služeb zařízení, podílí se na úhradě rodina, na základě Dohody o spoluúčasti na úhradě nákladů. Rodina může doplatek zasílat na účet nebo platit hotově v recepci zařízení, vždy do 15. dne v měsíci.

Lze zařídit dosílku důchodu do domova?
Ano, nahlásíte na Vaší kmenové poště adresu našeho zařízení – Štěpnická 409, 588 56, Telč.

Jaké druhy sociální služby poskytujete?
Registrovanou službu dle zákona 108/2006 Sb. – Domov se zvláštním režimem

Kdo k Vám může nastoupit?
Senioři od věku 50 let, jejichž zdravotní a psychický stav odpovídá naší cílové skupině.

Jak získat formuláře k přijetí?
Osobně na recepci v zařízení nebo na našich stránkách – sekce Pro zájemce – Dokumenty ke stažení – Žádost o přijetí a Vyjádření lékaře.

Co s formuláři dál?
Formuláře je možné poslat poštou, předat v domově nebo poslat e-mailem na: telc.socialni@senior-home.cz

Mohu Senior Home Telč navštívit abych si jej prohlédl/a?
Návštěva a prohlídka domova je aktuálně možná pouze po předchozí telefonické (773 833 238) nebo písemné (telc.socialni@senior-home.cz) domluvě s Vedoucí sociálního úseku – viz kontakty.

Můžeme si našeho rodinného příslušníka brát třeba na Vánoce?
Ano, návštěvy našich klientů v rodině podporujeme. Je možné si seniora brát na víkendy či prázdniny. Je však nutné nás s předstihem (2-3 dny), kontaktovat, abychom mohli připravit vše potřebné včetně léků, které si vyzvednete u zdravotních sester.
Vždy ale dbáme na doporučení psychiatričky zařízení.

Můžeme rodinnému příslušníkovi do pokoje přivézt vlastní nábytek?
Nábytek pouze po dohodě se sociální pracovnicí a s vedoucí přímé péče. Samozřejmostí jsou věci blízké a milé (hodiny, váza, ubrus, dečka, obraz, polička, stojánek s fotografiemi, polštářek, lampička, hrneček, rádio, televizi apod.)

Pokud bude mít senior u sebe při nástupu větší částku peněz, vkladní knížku, šperky a pod. Co s tím?
Domov nedoporučuje mít cennosti na pokojích. Doporučujeme veškeré finanční částky a cennosti ukládat do trezoru v kanceláři provozu. Vždy je vystaven protokol o přijetí finanční částky nebo hmotné věci.

Ve vašem zařízení poskytujete stravování celodenně?
Ano, podáváme jídlo 5x denně a vaříme i dietní stravu. Jídelníček připravuje nutriční terapeut s ohledem na potřeby seniorů s různým omezením stravování. Díky vlastní kuchyni jsme schopni rychle reagovat na změny potřeb klientů v oblasti stravování.

Jak je zajištěna lékařská péče v zařízení?
Máme smluvního praktického lékaře, ke kterému registrujeme naše klienty, pokud si to klient přeje. Lékař dochází 1x týdně a nebo na zavolání. Akutní případy řešíme ZZS.
1x týdně dochází i lékař – psychiatr, který je taktéž k dispozici na telefonu. V zařízení slouží ve směnách vlastní zdravotní sestry.

V případě dotazů neváhejte kontaktovat sociální pracovnici: 773 833 238 nebo telc.socialni@senior-home.cz

Ubytování
Poskytování služby v našem zařízení odpovídá cílům a charakteru služby, a také potřebám cílové skupiny klientů ve vztahu k místu a denní době.

Služba je poskytovaná po celý rok, 24 hodin denně.
Klientům je umožněno využívat dostupné vztahové sítě – obchody, návštěvu kostela, místní služby, apod.
Zařízení se snaží vyhovět individuálním potřebám klientů v rámci možností.

Klienti jsou ubytováni na dvoulůžkových pokojích s vlastním sociálním zařízením, které si po dohodě se zařízením mohou vybavit vlastním nábytkem, televizí apod. K dispozici jsou dále 2 bezbariérové koupelny.
V zařízení je umožněno společné ubytování partnerským dvojicím.
V případě neshod se spolubydlícím je v rámci možností řešeno přestěhování klientů.

Návštěvy klientů jsou umožněny kdykoliv, nejsou pevně stanoveny návštěvní hodiny, je však doporučeno respektování doby podávání stravy a ukončení návštěvy s ohledem na soukromí klientů do 18:00 hodin.
Návštěvy mohou využít prostor v pokoji klientů či na společných chodbách nebo společenské haly v přízemí. V případě přinášen jídla a sladkostí pro klienta, prosíme o dodržování dietních opatření.

Po dohodě se sociální pracovnicí (nejlépe 2-3 dny předem) je možné si klienta vzít domů, např. na víkend či na rodinnou oslavu. Personál klientovi připraví dostatečné množstvím léků a ošacení, případně dalších potřeb.

Ceník

V této části naleznete informace o výši úhrad poskytované péče.
V případě dotazů či nejasností můžete kontaktovat sociální pracovnici – telc.socialni@senior-home.cz

Cena pobytu a stravy je stanovená zákonem a činí 560,- Kč/den.
K této ceně se přičítají fakultativní náklady, které tvoří variabilní složku úhrady.

(Celková cena za ubytování, stravu a vyžádané fakultativní balíčky nebo služby může být vyšší v závislosti na objemu fakultativních služeb nebo zvoleném faktulativním balíčku)

Platba ubytování, stravování a fakultativní náklady, tvoří pro klienta cenu za pobyt.
Osobní náklady klienta jsou výdaje na jeho osobní potřeby a ty hradí klient ze svého, mimo stanovenou smluvní cenu za pobyt.

Kalkulace cen se odvíjí mimo jiné od počtu personálu poskytující sociální a zdravotní péči. O klienta pečuje nadprůměrný počet zdravotních sester, ošetřovatelů a pečovatelů a tudíž poskytovaná péče je zcela nadstandardní. Počet pracovníků v přímé péči nás jednoznačně odlišuje od jiných zařízení podobného typu.

Naše ceny se odvíjí od kvality a individuálního přístupu, která se bez jejího zaplacení poskytovat nedá.

Úhrada za pobyt je tvořena následujícími položkami:
· Ubytování a stravování
· Příspěvek na péči
· Fakultativní náklady

V případě úhrady poskytovaných služeb z důchodu klienta, musí klientovi zůstat 15% důchodu na osobní výdaje. Nestačí–li částka pokrýt náklady na pobyt klienta v zařízení, přistupuje se k uzavření smlouvy o spoluúčasti s rodinou klienta.

Ubytování a stravování
V ceně ubytování je úklid, energie, teplá voda a standardní vybavení pokoje. Platba za stravování je garantována jídelníčkem s podáváním jídla 5 x denně. Jídelníček je k dispozici v zařízení a obsahuje snídani, svačinu, oběd, svačinu a večeři.

Příspěvek na péči
Příjemcem příspěvku je klient a tento příspěvek převádí zařízení, které poskytuje klientovi péči. Příspěvek na péči je přiznáván dle stupně závislosti klienta na poskytované péči v rozsahu I. – IV. Čím vyšší je závislost na péči, tím vyšší je náročnost poskytované péče a tím vyšší je příspěvek na poskytovanou péči.

Dovolujeme si vás upozornit, že příspěvek na péči je určen výhradně na péči (§73 odst. 4, zákon 108/2006) a nelze jej použít na úhradu za pobyt a stravu klienta!

Fakultativní výdaje jsou pro klienta ty, které jdou nad rámec péče stanovené zákonem 108/2006 Sb., nebo zákona 48/1997, Sb. nebo nad rámec ubytování a stravování. Tyto výdaje tvoří nedílnou součást péče a jsou tím, co zařízení odlišuje od jiných a od péče poskytované všude jinde.

Alzheimerova choroba
Alzheimerova choroba byla popsána v prvním desetiletí dvacátého století Aloisem Alzheimerem.

Při onemocnění dochází k poruše a zničení nervových buněk zvlášť v oblasti mozkové kůry a s tím související poškození mozku. Probíhající změny v mozku jsou stejné jako při stárnutí. Klesá objem a hmotnost mozku, dochází k rozšiřování mozkových komor a snižuje se mozková kůra.

Onemocnění je charakteristické především plíživým a postupně zhoršujícím procesem projevující se poruchou paměti. V pozdějších fázích onemocnění se projevují ostatní poruchy kognitivních funkcí (intelekt, učení, schopnost rozlišovat, třídit vnější podněty, plánovat, organizovat, mluvit, číst, schopnost abstraktního myšlení, počítání, manipulace s předměty) a další obvyklé příznaky demencí. U nemocného se postupně zhoršuje paměť, schopnost soustředění, pozornost, zjednodušuje se řeč, mění se chování a nálada. Průběh onemocnění je u každého pacienta jiný, ale základní fáze onemocnění lze rozlišit. Alzheimerova nemoc je nejrozšířenějším typem demencí u pacientů trpících demencí.

Alzheimerova nemoc má tři stadia:

Počínající a mírná demence:
Projevuje se poruchou paměti, koncentrace, mění se chování a je nutné nemocnému radit, stálá kontrola však není nutná. V této fázi je možné dojít při vhodně zvolené léčbě ke zmírnění nebo pozastavení onemocnění. Dochází k subjektivní i objektivní, psychometrickými testy měřitelné poruše paměti, která však nedosáhla stupně demence.

Středně pokročilá demence:
Již se projevuje porucha soběstačnosti a nemocný potřebuje častý a převážný dohled. Prvním příznakem je ztráta prostorové a časové paměti, nemocný začíná bloudit nejprve v neznámých místech, ale později i v dobře známém prostředí. Dochází ke ztrátě odborných schopností, ztrátě soudnosti, logického uvažování, k poruše běžných denních aktivit. V této fázi začíná být pacient inkontinetní, přestávají mít zájem o koníčky a činnosti, bloudí i doma, dochází ke změnám emotivity např. deprese, agresivita, agitovanost, strach. Z přidružených psychotických příznaků se mohou objevovat bludy především paranoidně-perzekučního obsahu, někdy dochází k poruchám vnímání, depresím krátkodobého a přechodného trvání a také k příznakům úzkosti. Dochází k degradaci osobnosti. Tím dochází k poruchám spánku, nemocní většinu dne prospí a v noci jsou bdělí. Tento stav trvá dva roky až deset let.

Pokročilá forma demence:
Pacient je odkázán na nepřetržitou péči při veškeré samoobslužné péči. Zhoršují se behaviorální a psychologické příznaky typické pro demenci. Nemocný je v plné míře závislý na péči okolí o jeho osobu, je inkontinentní, upoután na lůžko, možnost verbální komunikace je mizivá, trpí ztrátou osobní identity. Přesto, že není schopen komunikace, je schopen prožívat emoce, které ale nedokáže předat svému okolí srozumitelným způsobem.

Výskyt Alzheimerovy choroby v současné populaci
Postižení Alzheimerovou chorobou je do 45 let věku velmi vzácné. U šedesátiletých pacientů je výskyt nemoci 5% a každých dalších 5 let se počet nemocných zdvojnásobuje. U pacientů do 65 let se užívá termín Alzheimerova demence, po 65. roce věku pacienta se užívá termín senilní demence Alzheimerova typu (SDAT).

Ve světě je postiženo dle současných odhadů touto nemocí 35 milionů lidí, z toho jen 10 milionů v Evropě. Se vzrůstající délkou života seniorů se předpokládá i vzrůstající počet nemocných. Proto neurovědní výzkum léčby Alzheimerovy nemoci je v popředí celosvětových výzkumů.

PORADENSTVÍ

V případě potřeby kontaktujte naší sociální pracovnici:

E-mail: telc.socialni@senior-home.cz
Telefon: +420 773 833 238

LÉKAŘSKÁ PÉČE

Lékařská péče je poskytována s ohledem na individuální potřeby klientů. Lékařskou péči zajišťuje smluvní praktický lékař a psychiatr. Lékaři navštěvují domov pravidelně.

UBYTOVÁNÍ

Klienti jsou ubytováni na dvoulůžkových pokojích s vlastním sociálním zařízením, které si po dohodě se zařízením mohou vybavit vlastním nábytkem, televizí apod. K dispozici jsou samozřejmě bezbariérové koupelny. V zařízení je umožněno společné ubytování partnerským dvojicím.

Sídla společností:

Senior Home, s.r.o.
U Plynárny 1455/70
Praha 10 – Michle
101 00
IČ: 24809730
DIČ: CZ24809730

Senior Home Servis, s.r.o.
Kloboučnická 1735/26
Praha 4 – Nusle
140 00
IČ: 17727618
DIČ: CZ17727618

Kanceláře společnosti:
Senior Home, s.r.o.
Na šejdru 249/6c
Praha 4 – Libuš
142 00

Domovy pro seniory a osoby s diagnózou Alzheimerovy a Parkinsonovy choroby

Poskytujeme pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu stařecké demence nebo Parkinsonovy choroby, jejichž situace vyžaduje pravidelnou pomoc jiné fyzické osoby. Poskytujeme celoroční sociální službu pro 142 klientů v obci Tuchlovice (okr. Kladno) a pro 56 klientů ve městě Telč. Výhodou našich zařízení je, že umožňujeme bydlení, stravování, zprostředkování lékařské péče, sociální službu, individuální péči a aktivní využití volného času nejen pro jednotlivce, ale i pro partnerské dvojice. Klienti mají k dispozici širokou škálu volnočasových aktivit po celý den.

Jsme členem Asociace poskytovatelů sociálních služeb ČR od 16. 9. 2013.